Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScibetta, Dominica J.
TitelChristian Campus Culture and Student Affairs Professionals Serving LGBQ Students
QuelleIn: Journal of Student Affairs Research and Practice, 56 (2019) 3, S.254-266 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1949-6591
DOI10.1080/19496591.2018.1519440
SchlagwörterChurch Related Colleges; Religious Education; College Environment; School Culture; Student Personnel Workers; LGBTQ People; Christianity; Fear; Caring; Social Bias; Coping
AbstractThis qualitative study explored how Christian campus culture shaped the experiences of 10 student affairs practitioners when interacting with lesbian, gay, bisexual, or questioning students, and the strategies deployed to navigate institutional context. Findings interpreted through Schein revealed participants perceived their campus as familial but also as silent and confusing on LGBQ issues, thus creating tension among service to their institution with advocacy for their students. Recommendations for future research and practice are provided. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Student Affairs Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: