Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAtkins, Charlene; McCoy, Ann
TitelA Co-Requisite Model for Developmental Mathematics: Innovative Pathway Leads to Positive Outcomes for Education Majors
QuelleIn: Educational Renaissance, 5 (2016) 1, S.13-25 (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2161-1602
SchlagwörterRemedial Mathematics; Outcomes of Education; Models; Academic Achievement; College Students; Remedial Programs; College Mathematics; Algebra; Education Majors
AbstractThe traditional mathematics pre-requisite model creates obstacles for pre-service educators by increasing the number of semesters to graduation. Extended time results in additional financial burdens for students in developmental courses along with increased risk of student drop out. Education majors, with little or no room for electives in their programs of study, have been particularly impacted. The pilot of a co-requisite model, involving the collaboration of two academic departments, has proven successful in enhancing students' academic achievement while addressing social and emotional needs of students. (As Provided).
AnmerkungenThe Renaissance Group. University of North Carolina Wilmington, 626 MacMillian Avenue, Wilmington, NC 28409. Web site: https://educationalrenaissance.org/index.php/edren
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Renaissance" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: