Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, David L.
TitelSocial Relevance in Geographic Education: Relevance for Whom? Relevance for When?
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Geography; Geography Instruction; Interdisciplinary Approach; Moral Values; Relevance (Education); Social Sciences
AbstractThe concept of social relevance to geographic education and some of the implications of this concept for curriculum development and classroom teaching are explored. Geographic educators must be concerned with adopting new philosophies to the teaching of their subject, developing more appropriate strategies and curricula, and aiding in the development of a different kind of person. (Author/JR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: