Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPayne, Phillip D.; Burrack, Frederick; Parkes, Kelly A.; Wesolowski, Brian
TitelAn Emerging Process of Assessment in Music Education
QuelleIn: Music Educators Journal, 105 (2019) 3, S.36-44 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/0027432118818880
SchlagwörterMusic Education; Student Evaluation; Documentation; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Summative Evaluation; Standards; Performance Based Assessment; Program Implementation; Grading; Feedback (Response)
AbstractAn effective assessment process can improve student performance, guide instructional decisions, and advocate for a music program. Strategies include designing and administering reliable and valid measures of student learning and using assessments to enhance feedback, longitudinal documentation of assessment results for accountability, and a transparency of assessment processes and findings for increased advocacy. An emerging process of assessment is inherent through the Model Cornerstone Assessments and contributes to an evolving assessment culture within K-12 music education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: