Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAguilar, Elena
TitelGetting Mindful about Race in Schools
QuelleIn: Educational Leadership, 76 (2019) 7, S.62-67 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterRace; High Schools; Leadership Responsibility; Interaction; Racial Bias; Achievement Gap; Teamwork; Metacognition; Ethnic Stereotypes; Responses; Social Justice; Minority Group Students; California (San Francisco)
AbstractThe author, a consultant on equity in schools, relates how she helped a high school's leadership team become aware of, and begin to overcome, patterns in their interactions that silenced certain voices and perspectives. Aguilar explores the concept of implicit bias--which was likely behind these leaders' harmful patterns and also contributed to stubborn achievement gaps at the school. The leadership team--and later many teachers--tried mindfulness meditation to become more aware of when stereotypes or biases were driving less-than-ideal responses to colleagues or students, and to learn to respond more openly and fairly, improving the school's climate and making discipline more equitable. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: