Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inØdegård, Magnar
TitelBeing-Disrupted and Being-Disruptive: Coping Students in Uncertain Times
QuelleIn: SAGE Open, 9 (2019) 1, (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ødegård, Magnar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2158-2440
DOI10.1177/2158244018822378
SchlagwörterCoping; Student Behavior; Adolescents; Psychological Patterns; Social Environment; Foreign Countries; Social Influences; Sense of Community; Security (Psychology); United States; Norway
AbstractIn the light of Martin Heidegger and Hubert Dreyfus's concepts of being-in-the-world and skillful coping, this article addresses disruptions students face in modern society. Such disruptions involve pressure for achievement and lack of belonging to communities. In the discussion, the article presents the terms "being-disrupted" and "being-disruptive." These terms outline ways students could cope with disruptions in their everyday practices. These practices include students' relations to society and other people. Further elements addressed in the discussion are students' interrelatedness with the world, their moods, and willingness to take risks. The article is part of the research project "A Comparative Study of Disruptive Behavior Between Schools in Norway and the United States." (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SAGE Open" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: