Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGherwash, Ghada
TitelDiglossia and Literacy: The Case of the Arab Reader
QuelleIn: Arab Journal of Applied Linguistics, 3 (2017) 3, S.56-85 (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2490-4198
SchlagwörterArabs; Bilingualism; Semitic Languages; Literacy; Reading; Individual Characteristics; Language Proficiency; Dialects; English; Socialization; Cultural Differences; Attitudes
AbstractUsing life-history interviews as a method of data collection and NVivo as a data analysis tool, this article presents a case study that focuses on how literacy, mainly reading, is practiced by four Arabic speakers from different parts of the Arab world. The narratives elicited from the interviews paint a picture of the Arab reader as dispassionate, whose exposure to reading rarely goes beyond the walls of the classroom. They attribute this situation partly to the diglossic nature of the Arabic language wherein users are oftentimes more proficient in the regional spoken varieties of the language than they are in Standard Arabic, the language of written discourse. This paper argues that the lack of a "reading culture" in the Arab world is due to an amalgamation of cultural and linguistic factors, among which is diglossia. (As Provided).
AnmerkungenFaculty of Human and Social Sciences of Tunis, Tunisia. 94 BD du 9 Avril Tunis 1007, Tunisia. Tel: 216-71564797; Fax: 216-567551; Web site: http://www.arjals.com/ojs/index.php/Arjals2016
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Arab Journal of Applied Linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: