Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmoker, Mike
TitelEmbracing the Power of Less
QuelleIn: Educational Leadership, 76 (2019) 6, S.24-29 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterInstructional Leadership; Leadership Styles; Curriculum Development; Literacy; Teaching Methods; Principals; Teacher Leadership; Elementary Schools; Arizona (Tucson)
AbstractSchool leaders could see all their students ascend to new heights of academic achievement and find their jobs de-stressed and joyful--if they focused on only the one or two most urgently needed instructional initiatives. Schmoker makes the "case for less" and notes that if school leaders applied strict criteria to select the initiative (or two) that would be most powerful in their school, they would likely find it to be one of three priorities: creating a coherent curriculum; promoting authentic literacy; or delivering instruction that includes the elements of clarity on what will be learned and how learning will be assessed, and frequent checks for understanding. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: