Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreiter, Joan C.
TitelA Comparison of Reading and Listening as Techniques of Instruction in the Social Studies at the Sixth Grade Level
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterData Analysis; Educational Research; Elementary Education; Listening Skills; Reading Instruction; Research Methodology; Social Studies; Tables (Data); Teaching Methods
AbstractThe relative value of reading and listening as techniques of instruction to facilitate comprehension of social studies material was explored through sixth graders grouped by intelligence level, reading ability, and sex, who read or listened to identical material and were tested on their comprehension of it. (Editor)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: