Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGoward, Shonda L.
TitelFirst-Generation Student Status Is Not Enough: How Acknowledging Students with Working-Class Identities Can Help Us Better Serve Students
QuelleIn: About Campus, 23 (2018) 4, S.19-26 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Goward, Shonda L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1086-4822
DOI10.1177/1086482218817534
SchlagwörterFirst Generation College Students; Low Income Students; Barriers; Poverty; Food; Hunger; Employment Level; Student Responsibility; Family School Relationship; Success; Working Class; Labeling (of Persons); Social Class; Social Bias; Identification (Psychology); Student Needs; College Administration
AbstractShonda L. Goward argues that conflating first-generation and low-income status elides the specific and significant barriers poor students experience. They may share the experience of not being familiar with the university system, but the challenges of food insecurity, jobs, and family responsibilities, along with a lack of a safety net, make it much harder for them to succeed in college and get the promised "good job" after. Goward challenges us to acknowledge the experiences of poor students while celebrating their working-class identities as welcome elements of diversity and strength to our campuses. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "About Campus" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: