Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShipe, Rebecca
TitelA Story of How One Teacher/Researcher/Artist Learned to Use Arts-Based Research
QuelleIn: Art Education, 69 (2016) 3, S.27-34 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0004-3125
DOI10.1080/00043125.2016.1158590
SchlagwörterArt Teachers; Art Education; Diaries; Self Concept; Freehand Drawing; Imagery; Empathy; Reflection; Teaching Methods; Action Research; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Teacher Attitudes
AbstractThis narrative inquiry describes how Arts-Based Research (ABR) allows for reflective visual journaling as a way to create unexpected understandings of one's self, students, and practice. Informal sketching is seen as an exploration of how drawing can generate and communicate unique insights. Using (ABR) allowed the author to experience the metaphoric and empathetic power of generating, reflecting upon, and viewing imagery in unexpected ways. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: