Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStroupe, David; Caballero, Marcos D.; White, Peter
TitelFostering Students' Epistemic Agency through the Co-Configuration of Moth Research
QuelleIn: Science Education, 102 (2018) 6, S.1176-1200 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Stroupe, David)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
DOI10.1002/sce.21469
SchlagwörterScience Teachers; Scientists; College Faculty; Science Instruction; Entomology; Teaching Methods; Student Role; Ecology
AbstractWe argue that students should take on roles as "epistemic agents"--those who shape knowledge production and practices of a community. In this study, the research team--a science educator and two scientists--worked with a sixth-grade teacher to provide 90 students with opportunities to take up epistemic agency over a 22-day unit about moth ecology. We used cultural historical activity theory (CHAT) to analyze the co-configuration of activity. During planning, tensions arose among the research team around how and why to position students as epistemic agents, while still attending to meaningful science questions. During instruction, students prompted the constant negotiation of epistemic roles and practices as they acted on shifting agentic participation structures. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: