Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaratsos, Michael P.; Abramovitch, Rona
TitelHow Children Understand Full, Truncated, and Anomalous Passives
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Development; Child Language; Comprehension; Intellectual Development; Language Ability; Language Acquisition; Language Learning Levels; Language Patterns; Language Research; Psycholinguistics; Syntax; Verbs
AbstractFive experiments are carried out to determine the comprehension of passives by children. Results obtained demonstrate that comprehension rests on knowledge of syntactic structure. V - NP were interpreted as verb-object. Passives lacking a preposition were interpreted as actives. Competence in passives may be at a high level before performance is displayed. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: