Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeissbourd, Richard
TitelLet's Take a Stand against Sexual Harassment in Schools
QuelleIn: Educational Leadership, 76 (2018) 2, S.52-57 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterSexual Harassment; Gender Bias; Secondary Schools; Intervention; At Risk Students; Homosexuality; Sexual Orientation; Sexual Identity; Language Usage; Bullying; School Role; Data Collection; Staff Development; Knowledge Level; Adolescents; Student Leadership; Empathy
AbstractSurveys show rates of sexual harassment and misogyny among students are high in U.S. secondary schools--yet most schools fail to deal with this problem. Many educators would like to intervene when they hear students use degrading or sexualized language about girls (or LGBTQ youth) or harass them, but don't know how to do so effectively. The author, whose Making Caring Common project has researched this issue, presents seven strategies schools and educators can use to tackle this serious problem. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: