Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlorer, Kaitlyn J.; Prieto, Loreto
TitelCollege Students' Likelihood of "No-Showing" for an Initial Hypothetical Counseling Appointment
QuelleIn: Journal of College Student Psychotherapy, 32 (2018) 4, S.330-345 (16 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-8225
DOI10.1080/87568225.2017.1413321
SchlagwörterCollege Students; Probability; Attendance; Counseling; Counseling Services; Intention; Stress Variables; Decision Making; Males; Counselors; Barriers
AbstractUsing a vignette methodology, we examined college students' likelihood of "no-showing" for a hypothetical initial appointment for counseling. Participants in a low level of distress condition were less likely to attend their appointment as compared to those in a high distress condition. Knowing they would see a male therapist and not knowing what counseling entails strongly influenced participants' decision to not attend their appointment. We discuss the research and clinical implications of our findings. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Psychotherapy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: