Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClinch, Adam
TitelFactoring for Roots
QuelleIn: Mathematics Teacher, 111 (2018) 7, S.528-534 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterMathematics Instruction; Algebra; Teaching Methods; Problem Solving; Mathematics Skills; Mathematical Concepts; Secondary School Mathematics; Prior Learning; High School Students
AbstractOne of the foundational topics in first-year algebra concerns the concept of factoring. This article discusses an alternative strategy for factoring quadratics of the form ax[superscript 2] + bx + c, known as "factoring for roots." This strategy enables students to extend the knowledge they used when the leading coefficient was 1 and explain the steps they are taking in solving. The technique of factoring for roots ties procedural fluency and conceptual understanding together in such a way that students find the factoring for roots method useful and enlightening. Many other current strategies fail in both these endeavors. (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: NCTM@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/mathematics-teacher/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: