Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGonzález, Manuel I.
TitelLens Ray Diagrams with a Spreadsheet
QuelleIn: Physics Education, 53 (2018) 3, Artikel 035016 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterPhysics; Science Instruction; Visual Aids; Spreadsheets; Educational Technology; Technology Uses in Education; Teaching Methods; Equations (Mathematics)
AbstractPhysicists create spreadsheets customarily to carry out numerical calculations and to display their results in a meaningful, nice-looking way. Spreadsheets can also be used to display a vivid geometrical model of a physical system. This statement is illustrated with an example taken from geometrical optics: images formed by a thin lens. A careful mixture of standard Excel functions allows to display a realistic automated ray diagram. The suggested spreadsheet is intended as an auxiliary didactic tool for instructors who wish to teach their students to create their own ray diagrams. (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: