Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHusband, Terry
Titel"Please Stop Whipping Me": Writing about Race and Racism in an Early Childhood Social Studies Classroom
QuelleIn: i.e.: inquiry in education, 6 (2015) 1, Artikel 2 (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2154-6282
SchlagwörterCritical Literacy; Social Studies; Race; Racial Bias; African American History; United States History; Grade 1; Elementary School Students; Urban Schools; Video Technology; Observation; Journal Writing; Writing Assignments; Student Attitudes; Action Research; Teacher Attitudes; Curriculum; Responses; Psychological Patterns; Slavery
AbstractThe purpose of this critical action research study is to examine how critical literacy, when used in the social studies classroom, can open up spaces where children construct, deconstruct, and reconstruct superficial notions of race and racism in an early childhood classroom. A nine lesson unit on African American history was developed and implemented in an urban 1st grade classroom. Data collection involved video observations, teacher research journal entries, and student writing samples. Findings indicate that students developed three kinds of written responses: (1) repressive, (2) resistant, and (3) retaliatory. Implications for practice are discussed. (As Provided).
AnmerkungenCenter for Practitioner Research at National Louis University. 122 South Michigan Avenue, Chicago, IL 60603. Tel: 800-443-5522 x2277; e-mail: digitalcommons@nl.edu; Web site: https://digitalcommons.nl.edu/ie/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "i.e.: inquiry in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: