Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeckchandani, Atul; Obstfeld, David
TitelStorytelling at Its Best: Using the StartUp Podcast in the Classroom
QuelleIn: Management Teaching Review, 2 (2017) 1, S.26-34 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/2379298116674696
SchlagwörterStory Telling; Classroom Techniques; Video Technology; Entrepreneurship; Technology Uses in Education; Teaching Methods; Student Reaction; Student Satisfaction; Higher Education; Instructional Materials; Multimedia Materials
AbstractThis article discusses the virtues of using podcasts in the classroom by focusing on the pedagogical merits of one podcast: StartUp. The StartUp podcast provides a compelling first-person account of the entrepreneurial journey, as told by an award-winning radio journalist. Episodes from the podcast can be used to engage students and improve their ability to master concepts in the areas of entrepreneurship, human resources, leadership, and organizational behavior. To facilitate its use in the classroom, specific ways in which the podcast can be used in the classroom are highlighted. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: