Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKastl, Rose M.; und weitere
TitelNumber Conservation: An Analysis of Provoked and Spontaneous One-To-One Correspondence in Lower and Middle Class Preoperational Children
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Age Differences; Cognitive Development; Conservation (Concept); Developmental Psychology; Number Concepts; Preschool Children; Sex Differences; Socioeconomic Status
AbstractForty-four middle and 44 lower SES children were given Piaget's provoked and spontaneous correspondence tests to see: (1) how they made correspondence, (2) if the idea of equivalent sets, once achieved, was retained after objects were regrouped destroying visible equivalence, and (3) if age, sex, and SES differences existed. Results indicated that provoked correspondence is easier for children in the transitional stage. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: