Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnila, Swarupa
TitelInclusion Requires Fracturing
QuelleIn: Journal of Museum Education, 42 (2017) 2, S.108-119 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
DOI10.1080/10598650.2017.1306996
SchlagwörterInclusion; Museums; Exhibits; Planning; Arts Centers; Race; Culture; Michigan (Detroit)
AbstractInclusion strategies and approaches in interpretive planning processes for exhibitions are often resisted because they challenge precedents in museum practice. Maintaining traditional models may seem more comfortable for many museum professionals than to do the work of closely examining, fracturing, and transforming the practices that prioritize dominant cultural knowledge to the exclusion and alienation of multiple, increasingly diverse communities museums serve. This article asserts that when interpretive planning is rigorously and authentically visitor-centered and community-engaged, museums have the potential to perform decolonizing work. Examples of strategies in racial and cultural representation from recent projects at the Detroit Institute of Arts offer not a blueprint, but rather a variety of engagements that can support steps toward more responsible, equitable practice. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: