Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchmidt, Sandra J.
TitelHacked Landscapes: Tensions, Borders, and Positionality in Spatial Literacy
QuelleIn: Journal of Geography, 116 (2017) 3, S.99-108 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
DOI10.1080/00221341.2016.1257046
SchlagwörterLiteracy; Spatial Ability; Justice; Preservice Teacher Education; Social Justice; Geography; Geography Instruction; Student Projects; Teaching Methods; Urban Areas; Assignments; Community Characteristics; African American History; Social Differences; Culture; Poverty; Social Change; Neighborhoods; New York (New York)
AbstractBy focusing on critical geographies, landscape, and spatial literacy, this article evaluates a semester-long spatial justice project conducted in a preservice teacher education program. The analysis recognizes the limitations of reading the products literally as a means of comprehending spatial representation. It expands the analysis by hacking the products and producing new landscapes to read against or up against the products as sociospatial texts. It considers the deployment of landscape concepts--borders, the representation of tension, and the gaze and subjectivity of the reader-authors--as central elements of spatial literacy that is of consequence. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: