Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHorsford, Sonya Douglass
TitelA Race to the Top from the Bottom of the Well? The Paradox of Race and U.S. Education Reform
QuelleIn: Educational Forum, 81 (2017) 2, S.136-147 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Horsford, Sonya Douglass)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1725
SchlagwörterCompetition; Educational Improvement; Academic Achievement; Educational Change; Race; Social Class; Disadvantaged; Equal Education; Racial Integration; Classification; Educational Legislation; Federal Legislation; Federal Aid; Federal Programs; Educational Policy
AbstractThis article explores the paradox of "race" and U.S. education reform in the 21st century. I consider how the invisible ontology of race and its entangled relationship with class divert our attention from economic inequality and undermine policies intended to redress racial inequality in schools. I conclude that the education research community must unpack its use of "race" and focus on the role of racism in the maintenance of racial caste in America's schools. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: