Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDalla Vecchia, Rodrigo
TitelThe Relationship between Big Data and Mathematical Modeling: A Discussion in a Mathematical Education Scenario
QuelleIn: Themes in Science and Technology Education, 8 (2015) 2, S.95-103 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1792-8788
SchlagwörterMathematics Education; Mathematical Models; Data Analysis; Mathematics Activities; Foreign Countries; Media Literacy; Mathematical Applications; Problem Solving; Brazil
AbstractThis study discusses aspects of the association between Mathematical Modeling (MM) and Big Data in the scope of mathematical education. We present an example of an activity to discuss two ontological factors that involve MM. The first is linked to the modeling stages. The second involves the idea of pedagogical objectives. The main findings indicate that Big Data may contribute new ways of working with MM in the classroom, helping develop pedagogical objectives associated with the ability to deal with and interpret digital media. (As Provided).
AnmerkungenThemes in Science and Technology Education. The Educational Approaches to Virtual Reality Technologies Laboratory, University of Ioannina, Ioannina, GR 45110, Greece. Tel: +30-2651005697; Fax: +30-2651005854; Web site: http://earthlab.uoi.gr/theste
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Themes in Science and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: