Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlonzo, Alicia C.; Ke, Li
TitelTaking Stock: Existing Resources for Assessing a New Vision of Science Learning
QuelleIn: Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives, 14 (2016) 4, S.119-152 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ke, Li)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-6367
DOI10.1080/15366367.2016.1251279
SchlagwörterScience Achievement; Science Tests; Group Testing; Accountability; Academic Standards; Computer Assisted Testing; Performance Based Assessment; Educational Practices; Educational Research; Models; Testing Programs; Program Descriptions; Content Analysis; Student Participation; Engineering Education; Educational Resources
AbstractA new vision of science learning described in the "Next Generation Science Standards"--particularly the science and engineering practices and their integration with content--pose significant challenges for large-scale assessment. This article explores what might be learned from advances in large-scale science assessment and accountability systems, and in our understanding of students' engagement with the science and engineering practices, to inform such efforts. We highlight promising examples from current large-scale assessment programs, an alternative national accountability model, and cutting-edge research and offer several cautions to the field. (As Provided).
AnmerkungenPsychology Press. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Measurement: Interdisciplinary Research and Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: