Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcKenney, Yekaterina
TitelBeyond the Single Story
QuelleIn: Educational Leadership, 74 (2016) 4, S.49-52 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterConsciousness Raising; Cultural Awareness; Foreign Countries; English Teachers; Stereotypes; Language Arts; World Literature; Teaching Methods
AbstractTeachers of world literature have the opportunity to help students explore the more complex reality behind the stereotypes that they often see in the media. If we don't encourage students to challenge one-dimensional "single stories" that characterize an entire people--whether Muslims, Russians, Mexicans, African Americans, Chinese, Afghans, or others--they will be limited as 21st century citizens who need to understand other cultures. Using specific examples from curriculum units related to the Middle East and South America, English teacher Yekaterina McKenney describes how she uses multiple texts and thoughtful discussions to develop her students' deep understanding of other cultures. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: