Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerkins, Karen
TitelChallenging Tasks: What Happens When Challenging Tasks Are Used in Mixed Ability Middle School Mathematics Classrooms?
QuelleIn: Australian Mathematics Teacher, 72 (2016) 4, S.4-13 (10 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0045-0685
SchlagwörterPretests Posttests; Geometric Concepts; Plane Geometry; Comparative Analysis; Mathematics; Mathematics Instruction; Mathematics Education; Mathematics Teachers; Middle School Teachers; Numeracy; Arithmetic; Mathematical Formulas; Foreign Countries; Australia
AbstractThe topics of decimals and polygons were taught to two classes by using challenging tasks, rather than the more conventional textbook approach. Students were given a pre-test and a post-test. A comparison between the two classes on the pre- and post-test was made. Prior to teaching through challenging tasks, students were surveyed about their mindset in regards to mathematics and how they think they learn best. They were surveyed again at the completion of the project to see if there were any changes. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Association of Mathematics Teachers (AAMT). GPO Box 1729, Adelaide 5001, South Australia. Tel: +61-8-8363-0288; Fax: +61-8-8362-9288; e-mail: office@aamt.edu.au; Web site: http://www.aamt.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: