Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFilippone, Monica; Survinski, Melissa
TitelThe Importance of Etiquette in School Email
QuelleIn: American Secondary Education, 45 (2016) 1, S.22-27 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0003-1003
SchlagwörterElectronic Mail; Prosocial Behavior; Behavior Standards; Secondary School Students; Interpersonal Communication; Teacher Student Relationship; Instruction; Language Usage; Postsecondary Education
AbstractThis article investigates the appropriate use of email among secondary and postsecondary students and instructors and provides recommendations for proper email etiquette. A review of the current literature shows that poor email etiquette can impact the working relationship between teachers and students. Evidence indicates that email etiquette must be addressed during the secondary curriculum. The authors offer justification for the necessity of teaching email etiquette to secondary students. Additionally, the authors provide and lesson ideas and tips for educators to share with students. (As Provided).
AnmerkungenAshland University Dwight Schar College of Education. 229 Dwight Schar Building, 401 College Avenue, Ashland, OH 44805. Tel: 419-289-5273; Web site: http://www.ashland.edu/ase
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Secondary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: