Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbu-Nimer, Mohammed; Nasser, Ilham; Ouboulahcen, Seddik
TitelIntroducing Values of Peace Education in Quranic Schools in Western Africa: Advantages and Challenges of the Islamic Peace-Building Model
QuelleIn: Religious Education, 111 (2016) 5, S.537-554 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-4087
DOI10.1080/00344087.2016.1108098
SchlagwörterForeign Countries; Models; Peace; Global Education; Values Education; Barriers; Relevance (Education); Islam; Islamic Culture; Integrated Curriculum; Spiritual Development; Civil Rights; Case Studies; Interviews; Focus Groups; Classroom Observation Techniques; Curriculum Development; Curriculum Implementation; Intervention; Educational Practices; Teacher Attitudes; Africa; Niger
AbstractQuranic schools (QS) play a central role in the education system in the Islamic world. Despite their relatively small numbers, QS teachers play a major role in introducing Islamic values to the public. Thus, working with QS becomes a key strategy in influencing local Islamic discourse. This article introduces a case study of a program integrating peace, interfaith, and human rights education in QS in West Africa while drawing on the Islamic tradition in peace-building. Results suggest that this approach offers advantages for addressing the challenges inherent in engaging these schools. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Religious Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: