Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoubet, Kristina J.; Hockett, Jessica A.
TitelThe Icing or the Cake?
QuelleIn: Educational Leadership, 74 (2016) 2, S.16-20 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1784
SchlagwörterLearner Engagement; Lesson Plans; Teacher Student Relationship; Questioning Techniques; Progress Monitoring
AbstractIn this article, authors Kristina J. Doubet and Jessica A. Hockett argue that student engagement is more than a decorative icing on a cake; it's the cake itself. They cite research that an engaged student is more likely to invest in and understand the content being taught. With this in mind, the authors detail the following four principles that teachers can use to plan lessons for greater student engagement: build teacher-student and student-student relationships, create interest through concepts and essential questions, gauge and respond to student progress frequently, and offer choice. Doubet and Hockett provide practical suggestions to help educators implement each of these principles. (As Provided).
AnmerkungenASCD. 1703 North Beauregard Street, Alexandria, VA 22311-1714. Tel: 800-933-2723; Tel: 703-578-9600; Fax: 703-575-5400; Web site: http://www.ascd.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: