Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeorgoulas, Renee; Southcott, Jane
TitelA Case Study of a Greek Australian Traditional Dancer: Embodying Identity through Musicking
QuelleIn: Victorian Journal of Music Education, (2015) 1, S.9-17 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-6318
SchlagwörterMusic; Dance; Identification (Psychology); Phenomenology; Case Studies; Interviews; Foreign Countries; Immigrants; Cultural Maintenance; Australia; Greece
AbstractThis article is a study of a bilingual and bicultural Pontian Greek Australian dancer. His musicking involves performing and teaching dancing. Dancing has been and continues to be a major part of the self-identity of the participant. This phenomenological single case study used interpretative phenomenological analysis to analyse the data collected by interview. The findings are presented thematically and address the formation of identity and its enactment via performing and teaching. Many people carry multiple identities and an understanding of one may inform the provision of opportunities for learning and teaching. (As Provided).
AnmerkungenAustralian Society for Music Education (Victorian Chapter). PO Box 16, East Melbourne Victoria 8002; e-mail: asmevic@asme.edu.au; Web site: http://www.asme.edu.au/vic/pubs/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Victorian Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: