Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, R. Coranne; Zwiers, Michael L.
TitelEvolving Nature of School Psychology in Alberta: Politics and Practice
QuelleIn: Canadian Journal of School Psychology, 31 (2016) 3, S.166-187 (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0829-5735
DOI10.1177/0829573516655229
SchlagwörterForeign Countries; School Psychology; School Health Services; Mental Health; Role; Educational History; School Psychologists; Educational Policy; Canada
AbstractOver the past 15 years, the practice of school psychology in the province of Alberta reflects the entrenchment of assessment with the emerging possibility of a broader service provider role. This article articulates the influence that politics and government has had on the role of school psychologists in Alberta schools as special education funding frameworks have evolved. The authors describe the present training and roles of Alberta school psychologists and outline the work that has been undertaken in that province to advocate for a role in key government initiatives of Response to Intervention (RTI) and Inclusive Education. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: