Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChamberlain, Prudence
TitelAffective Temporality: Towards a Fourth Wave
QuelleIn: Gender and Education, 28 (2016) 3, S.458-464 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
DOI10.1080/09540253.2016.1169249
SchlagwörterFeminism; Activism; Social Change; Public Opinion; Gender Bias; Social Justice; Time; Information Technology; History
AbstractThis article considers the way in which the wave has been constructed as a negative means by which to understand feminism, making a case for reconceptualising the wave as an "affective temporality". Focusing on both feeling and historically specific forms of activism, the article suggests that the wave should not be considered as divisive, but as a narrative of continuity that allows for particular surges in action and public feeling to be identified. Considering the concept of the "contemporary", the article not only makes a case for feminist timekeeping, but turns to the possibilities of a current fourth-wave moment. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: