Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeviney, David E.; Crawford, John; Elder, Kevin L.
TitelClassroom Antics: Fun with a Purpose
QuelleIn: Journal of Instructional Pedagogies, 10 (2013), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1941-3394
SchlagwörterAttention; Learner Engagement; Student Interests; Humor; Video Technology; Teaching Methods; Student Motivation
AbstractStudent attention and engagement in the classroom is an ongoing problem that has generated a considerable amount of press in recent years. Some studies report that student attention begins to fade within 10-18 minutes (Weimer, 2009). While the statistics related to how long students stay attentive and engaged has been questioned (Wilson & Korn, 2007), most faculty will not argue that student attention and engagement can be a significant problem in the college classroom. The question then becomes, "how do we keep students attentive and engaged in course material?" This paper attempts to provide some of the solutions the authors use. It does not attempt to answer the complete question on student attention and engagement. (As Provided).
AnmerkungenAcademic and Business Research Institute. 147 Medjool Trail, Ponte Vedra, FL 32081. Tel: 904-435-4330; e-mail: editorial.staff@aabri.com; Web site: http://www.aabri.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Instructional Pedagogies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: