Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlaap, Albert-Reiner
TitelGrenzen der Operationalisierbarkeit von Lernzielen im Englischunterricht (Limits of Operationalizing of Learning Goals in the Teaching of English)
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Objectives; Educational Objectives; Educational Philosophy; English (Second Language); Language Instruction; Teaching Methods
AbstractThe operationalizing of all learning goals is constantly required in the teaching of English. The article deals critically with this requirement. Arguments for and against an extreme operationalizing are systematized, contradictions are revealed, and goal areas in the teaching of English at Secondary grade 2, which are suited or unsuited as points of departure for operationalizing, are investigated. Here it is shown that instruction is not only "the teaching of predetermined responses." (Text is in German) (IFS/WGA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: