Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDyson, Nancy; Jordan, Nancy C.; Beliakoff, Amber; Hassinger-Das, Brenna
TitelA Kindergarten Number-Sense Intervention with Contrasting Practice Conditions for Low-Achieving Children
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 46 (2015) 3, S.331-370 (40 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
DOI10.5951/jresematheduc.46.3.0331
SchlagwörterKindergarten; Numeracy; Number Concepts; Intervention; Low Achievement; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Instructional Effectiveness; Outcomes of Education; Experimental Groups; Control Groups; Comparative Analysis
AbstractThe efficacy of a research-based number-sense intervention for low-achieving kindergartners was examined. Children (N = 126) were randomly assigned to 1 of 3 conditions: a number-sense intervention followed by a number-fact practice session, an identical number-sense intervention followed by a number-list practice session, or a business-as-usual control group. The number-fact practice condition not only gave children an additional advantage over the number-list practice condition on the outcomes at delayed posttest 8 weeks later but also was especially effective for producing gains in English learners. (As Provided).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-9840; Fax: 703-476-2570; e-mail: NCTM@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/journal-for-research-in-mathematics-education/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: