Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSheyab, Mahmoud; Pritchard, Josh; Malady, Mark
TitelAn Extension of the Effects of Praising Positive Qualifying Autoclitics on the Frequency of Reading
QuelleIn: Analysis of Verbal Behavior, 30 (2014) 2, S.141-147 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-9401
DOI10.1007/s40616-014-0017-8
SchlagwörterSemitic Languages; Reading Habits; Children; Pretests Posttests; Positive Reinforcement; Verbal Communication; Research Design
AbstractIn the current study, we reinforced tacts with positive qualifying autoclitics for reading and evaluated the subsequent effect on the allocation of reading behavior. Participants were four typically developing children between 9 and 12 years of age whose primary language was Arabic. We exposed each participant to pre- and posttreatment sessions to assess behavior allocation across activities and materials using a multiple-baseline design. During treatment, the experimenters praised positive statements about reading by each participant. Following treatment, four out of four of participants increased their allocation towards reading. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Analysis of Verbal Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: