Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDurá, Lucía; Salas, Consuelo; Medina-Jerez, William; Hill, Virginia
TitelDe aquí y de allá: Changing Perceptions of Literacy through Food Pedagogy, Asset-Based Narratives, and Hybrid Spaces
QuelleIn: Community Literacy Journal, 10 (2015) 1, S.21-39 (19 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1555-9734
SchlagwörterFoods Instruction; After School Programs; Interdisciplinary Approach; Cultural Capital; Elementary School Students; Learner Engagement; Elementary School Science; Elementary School Mathematics; Reading Instruction; Writing (Composition); Curriculum Design; Qualitative Research; Data Collection; Literacy
AbstractIn this article we describe La Escuelita Afterschool Program, an interdisciplinary, inter-institutional, after-school literacy partnership on the U.S.-Mexico border. The Escuelita Program used food pedagogy to tap into funds of knowledge, bridging home and school literacies. In doing so, the program challenged deficit thinking and enhanced K-6 students' curiosity and engagement around traditional subjects: science, math, reading, and writing. Through a process of experimental curriculum design and a variety of qualitative data collection methods, we discuss how food pedagogy can help to change deficit-based narratives and how it helps expand the scope of literacy acquisition. (As Provided).
AnmerkungenCommunity Literacy Journal. Department of Writing, Rhetoric, & Discourse, DePaul University, 802 West Belden Avenue, Chicago, IL 60614. Tel: 906-370-0206; Web site: http://communityliteracy.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community Literacy Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: