Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShiva, Vandana
TitelEverything I Need to Know I Learned in the Forest
QuelleIn: NAMTA Journal, 38 (2013) 1, S.273-276 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1522-9734
SchlagwörterForeign Countries; Forestry; Story Telling; Indians; Outdoor Education; Teaching Methods; Educational Philosophy; World Views
AbstractA lyrical storyteller, Vandana Shiva begins from the roots of the Chipko movement in India, under the canopy of the Himalayan forests while listening to the teachings of the forest. Her evolution of ideas, first based in the history of science and then in the creation of an Earth University on her own Navdanya's farm, suggests a mind's journey to see nature as live, diverse, and as a source for harmony and self-perfection. [Reprinted by permission of the author from "Yes!" (2013, Winter): 47-50. The last section of this essay is adapted from "Forest and Freedom," written by Shiva and published in the May/June 2011 edition of "Resurgence" magazine. (As Provided).
AnmerkungenNorth American Montessori Teachers' Association. 13693 Butternut Road, Burton, OH 44021. Tel: 440-834-4011; Fax: 440-834-4016; e-mail: staff@montessori-namta.org; Web site: http://www.montessori-namta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NAMTA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: