Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerch, Daniel B.; Israel, Michael
TitelThe Effects of Setting Similarity on Children's Learning of the Transverse Patterning Problem
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Cues; Discrimination Learning; Elementary School Students; Grade 4; Learning Processes; Performance Criteria; Transfer of Training; Visual Stimuli
AbstractReports research demonstrating that fourth-grade subjects could not solve a basic transverse patterning problem involving pairs of geometric forms even after 90 trials. The addition of one nonspatial dimension, however, resulted in solution. Also, the greater the number of nonspatial dimensions present, the better the learning. (Author/SDH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: