Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLouth, Paul
TitelExamining Instruction in MIDI-based Composition through a Critical Theory Lens
QuelleIn: Philosophy of Music Education Review, 21 (2013) 2, S.136-155 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1063-5734
DOI10.2979/philmusieducrevi.21.2.136
SchlagwörterCritical Theory; Musical Composition; Music Education; Computer Software; Computer Uses in Education; Ideology
AbstractThis paper considers the issue of computer-assisted composition in formal music education settings from the perspective of critical theory. The author examines the case of MIDI-based software applications and suggests that the greatest danger from the standpoint of ideology critique is not the potential for circumventing a traditional understanding of theoretical knowledge and notation when composing. Instead, it is false subjectivity, or the potential belief that what one creates is free from the mediation of tacit musical conventions and the ideological biases of the technology itself. Developing a framework for critique that is partially based on the writings of Theodor Adorno and draws on a dialectical conception of composing, the author applies this framework to the issue of MIDI-based composition in order to make this case. (As Provided).
AnmerkungenIndiana University Press. 601 North Morton Street, Bloomington, IN 47404. Tel: 800-842-6796; Tel: 812-855-8817; Fax: 812-855-7931; e-mail: iuporder@indiana.edu; Web site: http://www.iupress.indiana.edu/catalog/index.php?cPath=519_701
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Philosophy of Music Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: