Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, John W.; Lesik, Sally S.
TitelCollege Persistence over Time and Participation in a First-Year Seminar
QuelleIn: Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice, 16 (2014) 3, S.373-390 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0251
DOI10.2190/CS.16.3.d
SchlagwörterCollege Freshmen; Academic Persistence; First Year Seminars; School Holding Power; College Preparation; Student Participation; Gender Differences; Minority Group Students; Race; College Entrance Examinations; Scores; High Schools; Class Rank; College Credits; Statistical Analysis; Student Attrition; Graduation; Longitudinal Studies
AbstractRetention and graduation rates of an entire cohort of 1,913 first-time full-time college students are analyzed. The effects of participation in a first year experience (FYE) course and of entry level academic preparation (ELAP) on retention and graduation are examined, both descriptively and with discrete-time survival analyses. Although descriptive results support the efficacy of the FYE, survival analyses calls into question whether any unique variability beyond ELAP is attributable to FYE. Alternative hypotheses to explain the results and plans of new research for further exploration are presented. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Retention: Research, Theory & Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: