Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVicknair, David; Wright, Jeffrey
TitelAnnual Percentage Rate and Annual Effective Rate: Resolving Confusion in Intermediate Accounting Textbooks
QuelleIn: American Journal of Business Education, 8 (2015) 3, S.207-216 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1942-2504
SchlagwörterAccounting; Business Administration Education; Textbook Content; Textbook Evaluation; Evidence; Computation; Mathematical Formulas; Credit (Finance); Loan Repayment; Financial Services; Demonstrations (Educational); Bond Issues; Teaching Methods; Higher Education; Mathematical Concepts
AbstractEvidence of confusion in intermediate accounting textbooks regarding the annual percentage rate (APR) and annual effective rate (AER) is presented. The APR and AER are briefly discussed in the context of a note payable and correct formulas for computing each is provided. Representative examples of the types of confusion that we found is presented and evaluated. (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Business Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: