Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVeldman, Donald J.; Brophy, Jere E.
TitelMeasuring Teacher Effects on Pupil Achievement
Quelle(1974)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Disadvantaged Youth; Elementary School Teachers; Teacher Effectiveness; Teacher Influence; Teaching Experience
AbstractUsing a sample of 115 second-and third-grade teachers with five or more consecutive years of experience it was shown that teachers do affect student learning to a degree that is practically and statistically significant. Teacher effects were especially robust in the data from Title I schools serving disadvantaged populations. (Author/RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: