Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPaone, Tina R.; Malott, Krista M.; Barr, Jason J.
TitelAssessing the Impact of a Race-Based Course on Counseling Students: A Quantitative Study
QuelleIn: Journal of Multicultural Counseling and Development, 43 (2015) 3, S.206-220 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-8534
DOI10.1002/jmcd.12015
SchlagwörterRace; Counselor Training; Experiential Learning; Course Descriptions; White Students; Racial Identification; Advantaged; Racial Bias; Racial Attitudes; Self Concept; Outcomes of Education; College Students; Student Attitudes
AbstractThis study sought to determine changes in 121 White counseling students following their participation in an experiential, race-based course taught in a group format. Pre- and postoutcomes were reported based on instruments that measured White racial identity development, White privilege, color blindness, and the costs of racism. Findings indicated significant changes according to the majority of measures, although with certain distinctions. Findings are discussed in light of the current literature. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: