Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoesdorfer, Sarah; Greenhalgh, Scott
TitelMake Room for Engineering
QuelleIn: Science Teacher, 81 (2014) 9, S.51-55 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterScience Curriculum; Science Instruction; Science Teachers; Engineering; Engineering Education; Secondary School Curriculum; Design; Experiments; Vocabulary Development; Problem Solving
AbstractThe "Next Generation Science Standards" (NGSS Lead States 2013) urge science teachers to include engineering practices and ideas in their already full science curriculum, but many teachers do not know where to start. Only 7% of high school science teachers report feeling "very well prepared" to teach engineering. The apprehension level may be higher for those who don't teach physics--28% of physics teachers have taken an engineering course compared to only 10% of other science teachers (Banilower et al. 2013). In this article, the authors describe the engineering design process and how it parallels scientific practices. The authors suggest ways science teachers can begin to incorporate engineering design into their current classroom curricula. (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: