Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarvey, Alexis
TitelCreating Learning Experiences through Interactive Devices
QuelleIn: Journal of Museum Education, 39 (2014) 2, (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-8650
DOI10.1179/1059865014Z.00000000059
SchlagwörterMuseums; Educational Technology; Ethnography; Audiences; Interaction; Technology Uses in Education; Attitude Measures
AbstractIn this small-scale study, the use of a simple interactive device was designed and studied ethnographically to discover how groups visiting a museum as part of a guided tour interacted with the device as viewed from the perspective of the group tour guides. As the emphasis placed on utilizing interactive devices in museums is increasing, one can become focused on the technology and not on potential visitor learning experiences. The types of positive and productive learning that can occur while using an interactive device as a tool for stimulating conversations that demonstrate learning will be explored. (As Provided).
AnmerkungenLeft Coast Press, Inc. 1630 North Main Street #400, Walnut Creek, CA 94596. Tel: 925-935-3380; Fax: 925-935-3380; e-mail: journals@lcoastpress.com; Web site: http://www.lcoastpress.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Museum Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: