Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReardon, Sean F.; Ho, Andrew D.
TitelPractical Issues in Estimating Achievement Gaps from Coarsened Data
QuelleIn: Journal of Educational and Behavioral Statistics, 40 (2015) 2, S.158-189 (32 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-9986
DOI10.3102/1076998615570944
SchlagwörterAchievement Gap; Performance Factors; Educational Practices; Scores; Measurement Techniques; Error of Measurement; Sampling; Definitions; Nonparametric Statistics; Computation; Intervals; Mathematical Applications; Test Reliability; Data Analysis; Achievement Rating; Research Methodology
AbstractIn an earlier paper, we presented methods for estimating achievement gaps when test scores are coarsened into a small number of ordered categories, preventing fine-grained distinctions between individual scores. We demonstrated that gaps can nonetheless be estimated with minimal bias across a broad range of simulated and real coarsened data scenarios. In this article, we extend this previous work to obtain practical estimates of the imprecision imparted by the coarsening process and of the bias imparted by measurement error. In the first part of this article, we derive standard error estimates and demonstrate that coarsening leads to only very modest increases in standard errors under a wide range of conditions. In the second part of this article, we describe and evaluate a practical method for disattenuating gap estimates to account for bias due to measurement error. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational and Behavioral Statistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: