Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllingson, Dee Ann; Notbohm, Matthew
TitelSynchronous Distance Education: Using Web-Conferencing in an MBA Accounting Course
QuelleIn: American Journal of Business Education, 5 (2012) 5, S.555-562 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1942-2504
SchlagwörterOnline Courses; Distance Education; Videoconferencing; Course Descriptions; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Accounting; Masters Programs; Business Administration Education; College Faculty; Graduate Students; Student Attitudes; Feedback (Response); Communities of Practice; Cooperative Learning
AbstractOnline distance education can take many forms, from a correspondence course with materials online to fully synchronous, live instruction. This paper describes a fully synchronous, live format using web-conferencing. Some useful features of web-conferencing and the way they are employed in this course are described. Instructor observations and perceived benefits are presented, along with some challenges. (As Provided).
AnmerkungenClute Institute. 6901 South Pierce Street Suite 239, Littleton, CO 80128. Tel: 303-904-4750; Fax: 303-978-0413; e-mail: Staff@CluteInstitute.com; Web site: http://www.cluteinstitute.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Business Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: