Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWelch, Gabriela; Smith, Ken
TitelFrom Theory to Praxis: Applying Invitational Education beyond Schools
QuelleIn: Journal of Invitational Theory and Practice, 20 (2014), S.5-10 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1060-6041
SchlagwörterForeign Countries; Educational Theories; Educational Environment; Homework; Case Studies; Cooperation; Elementary Secondary Education; Australia
AbstractThis essay critically reviews the application of Invitational Education (IE) beyond classrooms and schools by examining the activities of an educational volunteer program (The Atherton Gardens Homework Support Program). The authors advocate that in order to have a meaningful effect, IE needs to be implemented along with principles of other pedagogical approaches such as cognitive, social, and behavioural, and to take into serious consideration the social and political context in which it is applied. (As Provided).
AnmerkungenInternational Alliance for Invitational Education. Kennesaw State University, 1000 Chastain Road House #55, Kennesaw, GA 30144-5591. Tel: 770-423-6869; Web site: http://www.invitationaleducation.net/jitp.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Invitational Theory and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: